Weetjes over het merk Liu Jo

#1: De naam heeft een interessante oorsprong.
Opgericht door de Italiaanse broers Marco en Vanni Marchi in 1995 in Capri, Italië, is de merknaam Liu Jo een samensmelting van twee bijnamen. “Jo” is een bijnaam die Marco Marchi’s toenmalige vriendin hem gaf, terwijl zijn koosnaam voor haar “Liu” was.

#2: Er zijn meerdere lijnen voor elke gelegenheid.
De Black Label lijn ($49-$879), bestaande uit stukken zoals blazers met print en flatterende A-lijn jurken, gaan goed van kantoor naar de avond. Het Gold Label ($89-$989) is geschikt voor al uw feestbehoeften, met glitterende cocktailjurken en jurken die tot op de grond reiken.

Voor een meer casual weekendlook is er het White Label ($69-$599) met eenvoudige stukken zoals gestreepte tees en losse, vloeiende jurken. Er is ook het Blue Denim Label ($69-$529), dat gebruik maakt van de bi-stretchvezeltechnologie van het merk om jeans te creëren die nauwsluitend en comfortabel zijn.

#3: Een hele reeks bekende gezichten heeft hun campagnes opgeluisterd.
De laatste lente-zomercampagne van 2017, getiteld #strongtogether, viert de vriendschap tussen supermodellen Martha Hunt en Jasmine Tookes, terwijl in de herfst-wintercampagne van 2016 It girls Jourdan Dunn en Karlie Kloss te zien waren, waarbij de laatste momenteel het gezicht is van de Bottom Up-jeanscollectie van het merk. Het merk telt ook de Amerikaanse actrice/model Dree Hemingway, evenals iconisch model Kate Moss.

De lente- en zomercollectie 2021 ligt nu in de winkels en varieert van laagjeskleding (leren vesten, geborduurde militaire jasjes) tot meer vrouwelijke looks (midi-jurken van kant, semi-transparante rokken). Ook de accessoires ($59-$299) hebben dezelfde luchtige, relaxte benadering – er zijn sandalen met vetersluiting en sleehakken naast denim baseballpetjes met studs, gestreepte schoudertassen en bucketbags.